Monday, February 16, 2009

AS-SAHAR :TIR



























Pembawakan aku pada muzik alam gelap ini bermula seawal umur 12tahun..aku masih inat lagi my first lagu ialah tinggam ALBUM PHENOMENONSTK..dendangan band black metal dari As-Sahar...Berbeza dengan band dari barat, As-sahar datang dengan identit tersendiri....lebih mitos dan lebih pada tradisi timur...atau lebih tepat eastern black metal.Kelahiran album terbaru mmg antara saat saat yang dinanti nantikan...aku antara yang agak lewat memiliki sbb ak g kedai En jaei Jokhannaz nih jauh....kene g Kl..cam mals ler plak....heheeh..apapun, setelah mendengar semua track(cam jadi hakim tilawah plak)..aku agak berpuas hati...mmg kembali pada zaman asal As-Sahar setelah sebelum ini mengeluarkan dua album yang agak lari dari identiti..(Baku Karama(agak rock dan meleleh ala spoon)dan Intifada(palestine issu dan terlalu eloktronik)..menampilkan 9 lagu dan au amat berminat ngan lagu Star Sirius dan Riduan....apapun..aku mmg enjoi....miahaha

























No comments: