Thursday, January 14, 2010

meLAYU

9.00-11.30...meeting yang amat menarik jugak hari nih...actually this is the first meeting since aku duk unit dasar kat BPK nih.....membincangkan beberapa isu yang serius najis amat sensitive...wakil yang datang mmg dasat tahap dewa tenuk..setakat pekeliling tuh dah cam baca sifir jer...;p...apa isi yang dibincangkan tuh..agak P n C..cuma kesimpulan yang aku boleh buat...bangunlah melayu...sampai bila mahu LAYU.....puas dibincangkan agar semua dapat nikmat di bumi malaysia ini...cuma, antara kita bersyukur atau tidak aja.....apa yang aku boleh katakan...IBARAT MENARIK RAMBUT DALAM TEPUNG, RAMBUT TAK PUTUS...TEPUNG TAK BERSELERAK..

bangunlah bangsaku...kalo tak, anak cucu kita kencing jer kat kubur kita nanti....

4 comments:

Anonymous said...

....air mata darah bercampur keringat bumi dipijak milik orang...

Mental Phobia said...

mar, bagi aku n yang lain..ini slah orang melayu itu sendiri...ketepikan soal politik jap ek....bagi aku, mereka(termasuklah kita)..sama aja...dah terhantuh baru nak tergadah,,eh betol ker pepatah aku nih....meeting tadi mmbincngkan nak ptotect hak melayu....tp,ding dong ana sini...its hit back to us...MALAY

Mami Naufal said...

stuju ngan ko dhaus..

susah nk jumpa org melayu yg xbenci melayu..org melayu yg xdengki melayu..

tipikal melayu (maaf klu sensitif sket)..yg boleh bg manfaat disanjung2..walau akhirnya sendiri mcm sampah melarat merempat sana sini..yg bawa perubahan dibenci..kononnya xkena dgn ideologi melayu, adat resam melayu..

memang smp bila2la melayu xmaju..

nusk said...

melayu mudah lupa.tapi aku tak. haha