Monday, January 25, 2010

mahu jadi hero?..sila pakai spender merah di luar

mari mengimbau sejarah yang pernah di ungkapkan oleh seorang senior atau dalam bahasa padang pasirnya AKHIE.."ana silap, sepatutnya ana perbetulkan diri ana dulu n family sbelum berjuang untuk negara"....(mungkin suara ostat rock yang kini berbini muda itu sesuai sebagai pengganti)..DARAH MUDA..itulah yang aku boleh singkapkan kat sini...mahu jadi hero, tp ilmu tak seberapa...bacaan tak seluas mana...pengalaman sekadar dengar cerita tanpa membuat sebarang kajian yang mendalam...dan yang paling penting, menulis tanpa guna serbrum dan mdula obloganta....ini yang banyak kelihatan pada anak anak melayu kita....sebagai orang yang banyak kekurangan, aku melihat tak salah kita berjuang..tak salah kita meluahkan sebarang idea tentang sesuatu isu mahupun individu...tetapi, haruslah melihat sekeliling dan kepekaan anda dahulu...spt yang korang suma tahu, isu blogger yang menghina itu n ini..mgkin ada asasnya..dan mungkin tidak...tetapi keadaan sekarang ini amatlah tidak sesuai bagi kalian semua untuk menajdi hero....ketepikan idea politik sekejap..aku selalu melepak ngan orang tua tua yang amat lantang bersuara...ini halal..ini haram...mari tegakkan Islamic law...yes, u r welkem..tp b4 tuh...tolong cabutkan tindik kat hidung anak dara anda..n bagi lah hitam dulu kaler rambut anak anda....n lagi satu...yang kantoi ponteng sekolah tuh anak sapa ek...serius....mmg cibet....memalukan....n aku rasa korang selalu jumpa, anak anak pejuang bangsa nilah yang selalunya bermasalah.....aku sekadar meluahkan secara individu....if ada yang terkasar bahasa, aku mintak maap..takmo aku g lokap plak mlm nih...sebagai rakyat malaysia, mana yang terkurang tuh, sesama kita tambahkan...baik orang goment mahupun private, kita sesama ada tanggungjawab n kita sesama sbnrnya secara lngsung atau tidak menyumbang sesuatu pada negara...semoga Malaysia tercinta ini akan terus aman dan harmoni..mungkin doa kita bersama akan di dengar olehnNYA i.allah....

No comments: