Thursday, January 29, 2009

Boikot.....

sapa yang boikot.....sila angkat tangan

..huhuhu..isu yang agak luas diperkatakan sehingga kini..aku masih inat dikala(ayat klasik) En. Sivadiky@Dicky@Tuan Majistrate Putrajaya nih meluahkan sesuatu pada aku sbg respon iklan al hidayah pada aku tempoh hari..awek yang agak agak cun dalam iklan tuh kata setiap barang yang kita bli(produk US atau Yahudi), part of it adalah sbg mmbeli peluru..Lalu tuan majistrate pun berkata..alah, baru baper sen aja...kalo boikot, langsung bebudak melayu muslim kat Malaysia negaraku kukuku nih tak ada kerja..lalu jadilah mereka berpeleseran atau membuat kerja yang tak sepatutnya.

Pernah jugak aku membaca luahan encik sikedai runcit didalam blog seorang sahabat "kalo korang boikot aku pun blh bakrup"

serba salah juga dibuatnya..bagi akulah kan..(yang agak kahil nih)..kalo nak boikit tuh, terpulanglah..tp kenelah istiqomah....biar sampai bangkrup KFC n sebagainya..sbb aku pun boikot gak..tp sampai bila ntah..huhuhu(poyo gak la)..sbg insan yang lemah nih..aku just blh sampaikan doa sahaja...n bagi aku lah kan..Islamic Country perlu kuat..bagi aku, apa yang terjadi adalah sbb kita sndri...yahudi dah mmg camtu perangainya..tetapi mengapa kita harus tunduk..Malaysia telah dan dalam usaha membantu..tetapi negara Muslim lain?..TAKUT?..sbb apa..sbb ada kepentingan tersendiri..Aku mmg respek dewa pada PM Vanuzuela..Encik apa ntah..aku pun lupa..korang carik la sendri..huhuhu...kelantangannya pada isu Gaza ini memalukan aku sbg seorang Muslim...apa tujuannya aku pun tak tahu..tp take positif..knp negara Muslim hanya berdiam aja....

apapun...kita sesamalah berdoa moga saudara mara kita di sana beroleh kemenangan....

8 comments:

Mami Naufal said...

\^_^/
aku boikot..!!!
hahahaha..aku pon da mula memboikot sejak diumumkan aritu..walaupun aku mmg suka makan ayam goreng McD, tapi sejak tu mmg aku elakkan pegi McD..KFC, piza, fast food lain pon aku da tak jenguk skang nie..
mmg ada antara barang2 keperluan yg tersenarai dlm produk yg patut diboikot..so, aku amik pendekatan - yang betul2 perlu aku beli..yg lain aku elakkan lah..
aku rasa kerajaan patut amik masa nie ketengahkan produk2 buatan malaysia sebagai barang gantian produk yang diboikot nih..lau kita sama2 bersatu, takde masalah pun sebenarnya..kan..??
apepun aku sokong ko..keputusan kt tangan kite..kite yang tentukan pilihan tu..
peace..no war..^_^

Mental Phobia said...

aku hanya buat yang termampu.....tp tgk KFC terliur gak..huhuhu..tahan tahan..nasik ayam tepi jalan ada..tak pun, buat aja sendri

~ida~ said...

aku pown baru pk2 nak g McD lunch jap g.tp dh terbaca artikel dlm blog nih..terus sentap n batalkan niat tuh..hehe

eimah said...

elok la boikot...tp aku nengok KFC melambak org Islam ajek...diorg tuh xpeka agak nye pekak la tuh....ko nk lwn blog aku ke????aku usahe sdr...jd ko kene cr gak sdr hahahaha

nusk said...

mesti boikiot! memang susah nak istiqamah ni..tapi aku pasti sales fast food and sum other brands yg disenarai geng yahudi terjejas teruk skg ni...haha mmg tliur..wpon mcD tu fevret aku tapi stakat ni dapat gak tahan..beli berger ramly sudah!

negara Islam timur tengah x bertindak sbb byk kepentingan dan mengikut pakar sejarah, negara islam yg kaya raya ni sebenarnya negara tajaan Barat...wallahua'lam

Mental Phobia said...

aku rindukan sundae coklat..rindukan mcflurry conneto...kat malaysia nih tak adaker mcflury buatan makcik kiah ker..puan rosnah kerrr

Anonymous said...

woo aku pantang btul biler dorg start ckp'abis nnti pekerja muslim pun xder kerja lar'
-adekah pekerja2 islam 2 akn trus mati klu kfc mc'd or some shit fr those kafir laknat x sunat 2 kiter boikot? xkan.(tnya n jwb sendirik ;p)
- tp dorg insan2 bernyawa kat gaza 2 akn terus mati biler kna bom n kna tembak.bkn 2 jer..maner yg x mati akn merana spnjng hayat bcoz of dat fosforus bomb!
-tlg fikir dlm konteks yg lbh luas.tetap dgn pendirian korg n dun worry biler korg jauhkan diri dr product2 kafir laknat 2, korg bkn jer bleh berjimat (aku smpi bleh gie tmbh accessory keta!),malah kesihatan lbh terjaga.
-aku sokong si neeya deeya tue(sape nie bdk uia gak ker?) ni lar masernya kita nak naikkan product sendirik.bkn 2 jer..ni lar masanyer nak luaskan pmasaran produk2 islam.byk tp kurg pndedahan.cuba cari..msti jmpa pnya.
-wah.daus kna ceramah free hehehe

Mental Phobia said...

http://krenmaut.blogspot.com/..ini ada pendapat dari dia plak tntng isu boikot......silalah baca....setiap orang ada pendapat sendiri....apapun....aku tetap sokong produk malaysia...hidup puan rosnah